To Improve Proper Service (RO)

foto_bioSau T.I.P.S, aşa cum îl ştim cu toţii. Poate unii dintre voi îl cunosc dupã numele de şpagã, ciubuc, pecheş, plocon, etc.. dar cu toţii ştiţi la ce mã refer. La gratuitatea care se oferã (sau nu) la sfârşitul sejurului prin unul din localurile voastre preferate.

De când existã lumea, acest subiect a fost mereu unul sensibil pentru cã atunci când vine vorba de bani, mereu se vor isca probleme. Indiferent de tabãra în care te-ai afla, „tips-ul” nu este ceva ce trebuie luat în derãdãre. Vorba aceea, s-au pornit rãzboaie de la mai puţine lucruri. 🙂

Ştiu cã sunt foarte multe întrebãri legate de acest aspect, aşa cã mã voi strãdui sã fiu cât mai explicit. În primul rând, „tips-ul” este o gratuitate! Asta înseamnã cã dacã vrei, laşi bacşiş, dacã nu, nu. Nu existã nici o reglementare în momentul de faţã legat de acest lucru aşa cã rãmâne la „mica întelegere”.

Foarte multã lume din industria ospitalitãţii crede cã bacşişul este ceva „obligatoriu” având în vedere cã salariile sunt relativ mici. Într-adevãr, salariile sunt mai mici pentru cã cei care lucreazã au şansa de a câstiga mai bine, oferind un serviciu. Faptul cã eşti la muncã şi faci lucrurile pentru care eşti plãtit, asta nu înseamnã cã oferi un serviciu!

În cazul ospãtarilor, a duce mâncarea de la bucãtãrie la masa oaspeţilor nu reprezintã un serviciu. Dacã eşti barman şi prepari un cocktail sau un alt produs în amestec din bar, asta nu înseamnã decât cã ti-ai fãcut treaba. Serviciul, este altceva!

Un serviciu este oferit atunci când se face ceva în plus. Atunci când aşteptãrile oaspeţilor noştri sunt depãşite. Acel moment când ei vin în localul nostru pentru o bãuturã şi pleacã cu o experienţã. Atunci când se simte recunoştiinţa noastrã în tot ceea ce facem, pentru simplu fapt cã au ales sã vinã la noi în local. Atunci poţi sã spui cã ai oferit un serviciu şi s-ar putea (nu este 100% sigur) sã primeşti ceva în plus faţã de nota obişnuitã.

Nu se întâmplã acest lucru de fiecare datã, dar asta nu trebuie sã ne descurajeze. Pur şi simplu sunt popoare care nu au aceastã culturã a gratuitãţii, ba din contrã sunt unii care se simt jigniţi dacã încerci sã le oferi ceva pe lângã nota de platã.

Oamenii sunt diferiţi şi fiecare interpreteazã şi mãsoarã într-un mod diferit serviciul pe care l-au primit. Sunt unii care apreciazã foarte mult şi atunci sunt generoşi dar sunt şi alţii mai puţin generoşi. Ca în orice lucru şi aici trebuie sã existe un echilibru aşa cã dacã se întâmplã ca cineva sã nu lase, urmãtorii sigur vor lãsa mai mult. Nu pentru cã aşa funcţioneazã universul, ci pentru cã voi vã veţi mobiliza mai mult şi mai bine şi veţi face şederea urmatorilor oaspeţi sã fie memorabilã!

Aşa cã, ce mai aşteptaţi? Treceţi la treabã! 🙂

Mult succes,

Mihai

Articolul original îl gãsiţi aici!

No Comments Yet.

Leave a comment