Salutare!
Ṣtiu că sună pompos dar haideţi să o luăm logic! Când tu nu eşti fericit cu opţiunile pe care le ai pe masă ce faci? Te dai bătut? Nicidecum, creezi altele noi.
Exact acest lucru l-au făcut ai noştri colegi de breaslă clujeni. (probabil) Sătui de anumite tipare de competiţii, şi-au dorit altceva pentru ei/noi şi uite aşa a luat naştere „Mixology Race – A hospitality competition.”
Se numeşte „A hospitality competition” pentru că în esenţă, asta este. O competiţie despre oameni. Acei oameni care vin zi de zi la noi în bar şi ne fac viaţa mai frumoasă iar unii dintre noi am uitat acest lucru. Scurt şi la obiect, dar de o complexitate imensă şi aici nu mă refer la băutură. Băutura este şi ea prezentă aici, dar pe prim plan este oaspetele, după cum cei de la Breasla Barmanilor, declară:
„EL/EA si-ar dori un cocktail : instagramabil, delicios, savuros, uşor de băut/consumat/savurat, la un preţ decent, oferit cu căldură sinceră şi ospitalitate decentă, care să nu fie nu neapărat însoţit de un Master Class sustinut de barman. :> (smiley face-ul acesta l-am introdus eu)
Asta ne dorim de la această competiţie : Să nu uităm de EL- oaspetele nostru. Să îl ajutăm, să îl îndrumăm dar să îi dăm ceea ce-şi doreste el, nu ceea ce vrem noi. " We don't serve drinks - we serve people " sau " NO ONE CARES HOW MUCH YOU KNOW ’TILL THEY KNOW HOW MUCH YOU CARE ! - Angus Winchester.”
* Notă personală: de regulă, la genul acesta de articole, mai intervin pe ici pe colo, retuşez, reformulez, dar aici nu ştiu ce aş fi putut scoate/adăuga pentru ca mesajul să fie cel care trebuie. Ce au spus băieţii mai sus, este ceea ce trebuie, care vine cumva la pachet cu gândurile mele de sfârşit de an, când am povestit despre competiţii. Pe cuvânt de cercetaş că nu ne-am vorbit dinainte. :>
Mai departe, ce am observat eu că aceste competiţii care sunt la noi, mai mult ne despart decât să ne apropie, drept pentru care această competiţie şi-a propus ca unul din obiective să fie apropierea barmanilor şi a comunităţilor. Cum reuşeşti asta?
E simplu, pui omul pe primul loc şi nu brandul. Sigur, este nevoie şi de branduri pentru că ele ne susţin, iar această competiţie are loc cu ajutorul celor de la Pernod Ricard, însă ce aş vrea să subliniez este faptul că Pernod Ricard mai are încă o competiţie în România, „Marathon Competition”. Sunt două chestii diferite, rulate independent. Nu au legătura una cu cealaltă, decât faptul că se folosesc aceleaşi baze alcoolice.
Momentan, această competiţie rulează la Cluj-Napoca dar oricine doreşte să participe din alt oraş, este bine-venit, doar că va trebui să suporte cheltuielile aferente.
Ca şi mecanism, această competiţie va avea loc în fiecare lună, exceptând perioada de boom maxim (lunile iunie, iulie, august, septembrie) când ştim cu toţii că oraşul Cluj-Napoca este „bombardat” de festivaluri şi fel de fel de evenimente unde prezenţa barmanilor este absolut necesară. În ordine cronologică, aceste etape sunt:
3 Februarie - Temă : “PICKLES” - brand JAMESON
2 Martie - Temă : “FERMENTS “ - brand ALTOS TEQUILA
6 Aprilie - Temă : “LOCAL SPRINGS “ - brand HAVANA 7
4 Mai - Temă : “LOCAL FLOWERS “ - brand LIlLET
5 Octombrie - Temă: “LOCAL GRAPES” - brand BEEFEATER
2 Noiembrie - Temă: “LOCAL SEEDS “ - brand ABSOLUT ELYX sau ABSOLUT EXTRAKT
8 Decembrie - Temă : “LOCAL ROOTS “ - brand BALLANTINES
Prima etapă deja s-a consumat dar este timp berechet dacă vreţi să vă înscrieţi la a doua etapă. Sunt 2 juraţi la fiecare etapă plus un jurat surpriză, dar care are legătură cu lumea noastră. Gata cu oameni de la reviste, blogări, vlogări şi alţi influenceri.
„Par example”, la prima etapă a fost invitat Horia Simon, un distins chef din Cluj-Napoca, care are un palat foarte bine definit şi a putut distinge şi cele mai fine detalii. Păi nu?
Să vă mai zic ceva tare? Punctajul final al fiecărui concurent constă într-un raport făcut de juriu dar şi.... sunteţi atenţi? O auto-evaluare a fiecărui concurent. Da, ca şi participant ai dreptul să te jurizezi on the spot şi să îţi acorzi un punctaj.
„Pui maxim la toate” probabil vor spune unii, dar nu uitaţi că pe lângă invitatul special de la fiecare etapă, în juriu mai este Sergiu *Eagle Eye* Biriş şi Silviu Popa care deşi este mic de statură, are ochelarii foarte bine calibraţi şi nu ratează nimic. Silviu, fiind şi unul din proprietarii barului „Visuin – Nut (a) House”, care s-a alăturat de bună voie şi nesilit de nimeni acestui proiect.
Aşadar, propun să căutaţi adânc în cufărul cu reţete şi pe cât posibil, să vă faceţi un abonament lunar la „Mixology Race”. Chiar nu aveţi ce pierde, ba din contr㸠vizitaţi un oraş frumos, faceţi parte din comunitatea locală (şi naţională) de barmani şi vă îmbunătăţiţi skill-urile care parcă au dispărut o odată cu apariţia unor competiţii, parcă menite să te spele pe creier.
Enjoy,
Mihai Fetcu