Salutare!
De acum înainte, în fiecare lună vom face pauză de la postările obişnuite de pe blog şi vom veni cu o nouă rubrică şi anume: Hospitality Corner!
Peste tot unde mergem, asistăm la fel şi fel de seminarii/workshop-uri/training-uri, etc. cu diverse tematici însă partea de ospitalitate este foarte puţin punctată!
Cum ospitalitatea nu se poate învăţa dar se poate demonstra, am ales acest loc unde o să expunem în fiecare lună câte un exemplu relevant pentru această ramură. Subiecţii nu sunt aleşi întâmplător, ci doar cei pe care noi îi considerăm cu adevărat autentici. A fi autentic este un lucru pe care îl vedem din ce în ce mai rar, iar autenticitatea, împletită cu o doză bună de ospitalitate, reprezintă reţeta perfectă pentru lumea noastră!
Aşadar, începem această sesiune cu Mircea Mirică, un barman din Braşov care îşi face veacul prin Leeds. Cu o experienţă de peste 9 ani în industria ospitalităţii, Mircea le-a încercat pe toate în lumea barului şi dacă este ceva ce nu îi place, este să fie lăsat în urmă. Aşa că s-a apucat serios de treabă, câţiva ani a fost pe vas, în cadrul companiei “Celebrity Cruises” unde a cunoscut-o pe viitoarea sa soţie. Acum este rezident în Leeds, UK şi lucrează la Hotelul “Dakota” ca şi “assistant beverage manager”. Tot ceea ce face, nu face pentru a fi cel mai bun (cine este până la urmă?) ci pentru a oferi ce este mai bun oaspeţilor săi. Cu o asemenea filozofie, nici nu e de mirare că am vrut să începem acest prim post cu el.
Într-o seară, Mircea ne-a trimis o poză cu un vermut care se produce doar pentru o locaţie anume din Londra şi anume hotelul Savoy. Cum mai mereu ne trimitem poze cu diferite chestii care ne plac, am crezut că acest lucru va intra în această categorie, însă ce a urmat ne-a dat de-a dreptul pe spate!
O să îl lăsăm pe el să povestească mai departe, iar noi o să intervenim doar pe ici, pe colo!
Mircea:
“Am sa încep cu o mică introducere depre L.T care este un oaspete de seamă în Hotelul “Dakota”. Nu este un oaspete de seamă pentru că de fiecare data când se cazează rezervă cea mai buna cameră, ci pentru simplul fapt că toată lumea îl place. Este tot timpul pozitiv, tratează fiecare membru al echipei cu respect şi aduce o energie vie şi pozitivă de fiecare când intră în barul nostru. Cu câteva săptamâni în urmă, îmi povestea că de fiecare dată când merge in Londra, nu se cazează nicăieri altundeva decât la Hotelul “Savoy”, unul dintre cele mai prestigioase hoteluri din lume şi că băutura sa preferată din toată lumea este “Hackney Carriage”, un cocktail care a fost mixat pentru prima dată în “American Bar” din cadrul hotelului “Savoy”. Mi-a spus că foarte mulți barmani au încercat să-l reproducă pentru el în barurile pe care el le frecventează, dar nici măcar unul nu a reușit să se apropie de cel original. A zis că toate aveau un gust similar, dar nu aceeași consistentă si “after taste”. Printre altele, îmi spune că de pe 23 Decembrie până pe 27, vine în hotel să aniverseze 1 an de căsătorie cu soțul său si să sărbătorească Crăciunul. Atât mi-a trebuit! M-am hotărât să ii fac o surpriză!
L-am contact pe Dominic Whisson, un barman care a lucrat în “American Bar” timp de 5 ani şi l-am întrebat dacă poate să împărtășească reţeta cocktailului cu mine. I-am explicat că este pentru Dl. LT. Am fost plăcut surprins, dar într-un fel mă aşteptam ca răspunsul sa fie pozitiv. Orice persoană care lucrează în ospitalitate şi înțelege termenul de ospitalitate, nu ezită să ajute, când este vorba despre un oaspete şi intenţia de a-i oferi o experienţă de neuitat.
Dominic mi-a dat reţeta, dar in prima parte unul din ingrediente era scris ca “Dry Vermouth”.
L-am întrebat ce “dry vermouth” folosește pentru cocktail pentru că vroiam să știu exact brandul pe care îl foloseşte. Nu am vrut să ratez nimic, doar pentru a fi sigur că reproduc cocktailul în totalitate şi cu exactitate.
După ce am aflat numele tuturor ingredientelor, a trebuit să trec prin procesul de aprobare, adică în a îmi întreba managerul general dacă am permisiunea sa cumpăr aceste ingrediente.
Nici măcar nu a ezitat!
Zis şi făcut. Am comandat Ingredientele, paharele cu săptamâni înainte să fiu sigur că le am pe 23. Bineînțeles că toate au venit cu efect întârziat şi paharele le-am cumpărat din buzunarul meu pe 22, noroc că mi-am adus aminte că am văzut pahare asemănătoare undeva.
A venit şi ziua cu pricina, când domnul L.T a ajuns împreună cu soțul său. Era un pic supărat din cauza unei încurcături legate de camera lui. L-am salutat şi l-am anunțat că am o surpriză pentru el şi că am să îi mixez cocktailul său preferat. Mi-a răspuns că e foarte încântat şi m-a întrebat dacă vreau să fie critic sau foarte critic în legătură cu gustul şi textura cocktailului. I-am răspuns că foarte critic, pentru că apreciez orice fel de feedback.
Seara a sunat în bar din camera lui şi m-a rugat să ii pregătesc 6 “Hackney Carriage”, o “Vodka Lemonade şi o Coca-Cola, pentru că urmează să coboare în zece minute cu prietenii lui să își sărbătorească aniversarea.
M-am apucat de treabă iar când au ajuns, băuturile erau gata pregătite pe masă, s-au asezat şi au început să guste.
Domnul LT, s-a ridicat de la masă, a venit spre mine, m-a luat în braţe şi mi-a zis că i-am facut cea mai frumoasă surpriză de Crăciun!
In Ajun, înainte de cină, a coborât, a cerut un “Hackney Carriage” şi m-a chemat la masă. A încercat să îmi ofere £40, cadou pentru surpriza oferită. L-am refuzat politicos, i-am spus că bucuria lui şi faptul că mi-a spus că i-am facut cel mai frumos cadou de aniversarea sa a fost îndeajuns.
Timp de 4 zile, a băut doar Hackney Carriage, nimic altceva.
Din cauza asta îmi place să lucrez pentru “Dakota Deluxe”, pentru că îmi oferă libertatea să fac un pic mai mult când vine vorba de experiențele pe care le au oaspeţii atunci când se cazează la noi in hotel.
Bineînțeles, sunt foarte fericit când barmani precum Dominic, răspund pozitiv la cererile tale şi te ajută să faci un oaspete să se simtă cât mai confortabil şi să aibă cea mai bună experienţă. Mă bucur că sunt şi oameni ca el care înţeleg că reţetele sunt făcute pentru oaspeţi să le savureze, nu să stea ascunse în carnețelele sau în agendele proprii.
Mircea, suntem de acord cu tine la ce ai spus mai sus şi ne bucurăm că lumea barului este presărată cu oameni ca tine! Îţi mulţumim că ai împărtăşit această poveste cu noi şi sperăm ca tot mai mulţi barmani să ia exemplul tău şi să schimbe vieţile oaspeţilor lor, puţin câte puţin.
Gary Regan spunea într-un timp: “Bartenders can change the world, one guest at a time” şi tu te potriveşti de minune aici!
Acesta a fost sesiunea de luna aceasta din cadrul “Hospitality Corner”! Vă mulţumim că aţi rămas aproape de noi şi dacă aveţi cunoştiinţe de astfel de experienţe, nu ezitaţi să le împărţiţi cu noi!
Toate cele bune,
Echipa Bar D.O.M.E