The Good Heart [RO]

Salutare!

Invitatul de astăzi nu mai are nevoie de nici o prezentare. Îl ştiţi cu toţii iar cei care aţi urmărit cu regularitate postările noastre, probabil aţi mai văzut un interviu cu el. (dacă v-a scăpat, trageţi un ochi aici).

Sergiu Biriş a venit cu treabă la Braşov luna asta pentru o mini discuţie (care s-a prelungit) despre industria ospitalităţii din România, sub egita “La colţul barului” o “mişcare” îniţiată în Cluj-Napoca de către colegii noştri de la Breasla Barmanilor.

Am fost, am asistat cuminţi la sesiunea lui după care l-am felicitat pentru reuşita de la Bucureşti şi l-am tras puţin de mânecă, să ne dezvăluie câteva lucruri despre ceea ce s-a întâmplat acolo. Ce a ieşit, vedeţi în materialul de mai jos!

  1. Salutare Sergiu şi mulţumim că ai acceptat să stai de vorbă cu noi. Pentru cei care nu ştiu, ce este Bacardi Legacy?

Bacardi Legacy Cocktail Competition este una dintre cele mai prestigioase competiţii pentru barmani din lume. A început acum 11 ani şi încă de la prima ediţie a avut o notorietate covârşitoare în rândul barmanilor internaţionali.

  1. Care este mecanismul acestei competiţii? 

Pentru Bacardi Legacy se doreşte ca fiecare barman cu potenţial, interesat şi pasionat să creeze un cocktail reţetă proprie, astfel încât ulterior, acel cocktail să devină un cocktail “legacy”, un “modern classic”.

 Fiecare ţară participantă urmează 3 paşi:

* înscrierea reţetelor în competiţie (din care se selectează 10 reţete)

* finala naţională a celor 10 reţete (din care 3 participă mai departe)

* planul promoţional premergător “semifinalei globale”

În “semifinala globală”, pe lângă reproducerea reţetei câştigătoare se prezintă şi un plan de marketing, un plan promoţional al cocktail-ului legendă. Dintre toţi participanţii din toate ţările, după această etapă rămân doar 16, care se vor “duela” în finala globală. Câştigătorul pleacă acasă cu titlul de “Brand Ambasador Bacardi Legacy” pentru anul următor şi cu un premiu financiar.

  1. Ce înseamnă un “cocktail legacy” în cadrul acestei competiţii?

Pentru mine, “cocktail-ul legacy” este un cocktail care în primul rând poate fi reprodus pretutindeni. Trebuie să conţină ingrediente comune, uşor de procurat oriunde te-ai afla în lume. Să aibă un aspect plăcut, să fie savurat de cât mai multă lume, atât bărbaţi, cât şi femei. Costul de producţie să fie cât mai mic, astfel încât să fie şi profitabil pentru locaţia respectivă care îl va implementa. Totodată să aibă şi un caracter şi o identitate proprie , să aibă personalitate.

  1. Cum s-a desfăşurat ediţia de anul acesta din România?

Prima ediţie a fost în 2011, unde au fost participanţi foarte puţini. Anul acesta, competiţia “Bacardi Legacy” a reuşit să strângă un număr mult mai mare de participanţi. Este acelaşi regulament, nu s-a schimbat nimic, poate doar interesul colegilor noştrii pentru genul acesta de competiţii şi bineînţeles a fost şi un interes sporit al brandului Bacardi pentru ca acest eveniment să fie unul reuşit.

  1. Aţi fost la Bucureşti şi aţi câştigat trei persoane? Ce urmează?

Am fost la Bucureşti şi am prezentat cocktail-ul meu “The Good Heart” în faţa unui juriu format din doi specialişti din domeniu, barmani ce au fost campioni europeni ai acestei competiţii alături de brand ambasadorul Bacardi din România. După o lungă deliberare a juriului, cele trei persoane care au fost alese să meargă mai departe au fost Marian Moisi din Oradea, Andreea Braşoveanu din Bucureşti şi cu mine. Le ţin pumnii şi colegilor mei, suntem aproape ca o familie şi mă bucur că suntem atât de apropiaţi. O dată cu încheierea acestei finale naţionale, noi trei trebuie să urmăm un plan de marketing, să construim un plan de promovare al acestui cocktail pe care l-am gândit dar şi a întregului concept şi de ce nu, al nostru personal. Acest plan se întinde pe durata a trei luni, ne solicită şi alte aptitudini din afara sferei noastre profesionale, ne provoacă şi ne pune puţin mintea la contribuţie, să vedem mult mai în profunzime partea de promovare, marketing, cost control ş.a.m.d.

  1. Noi cei care v-am urmărit live sau de pe internet, cum am putea să vă ajutăm şi să vă susţinem?

Este suficient să fiţi alături de noi, să urmăriţi canalele noastre de promovare din mediul on-line şi o să vă daţi seama imediat de nevoile noastre. Acceptăm şi aşteptăm idei din partea voastră. Suntem deschişi la orice este nou care ar putea să ne ajute.

  1. Dacă am dori să gustăm băutura ta, “The Good Heart” cum am putea proceda? Unde este cel mai apropiat loc unde am putea servi acest cocktail?

Momentan sunt într-o fază incipientă cu plasarea cocktail-ului meu în barurile din ţară. Eu am o strategie personală bazată pe calitate şi nu pe cantitate astfel îmi doresc ca băutura mea să fie prezentă pe meniurile unor locaţii cheie din România. Cel mai apropiat loc unde puteţi să gustaţi băutura, este la voi acasă! Este uşor de reprodus cu ingrediente foarte comune: Bacardi Ocho se găseşte peste tot. La fel şi oţetul balsamic, siropul de nuci macadamia de la Monin este iarăşi un ingredient ce îl puteţi găsi peste tot iar vermutul roşu Martini & Rossi îl găsiţi şi în supermarket-uri. Ce trebuie să vă preparaţi voi este un ingredient “homemade” format din 30 de gr. de cafea măcinată gros, lăsată peste noapte în 100 de ml de ulei măsline. Se strecoară printr-un tifon şi sunteţi gata! Recomand ca băutura să fie preparată prin metoda “stir” şi strecurată peste un cub mare de gheaţă (“ice chunk”) iar decorul este un vârf de mentă, care aduce un surplus de aromă.

  1. Mai sunt aproape 2 luni până vei merge la Moscova! Chiar dacă pare mult, timpul se scurge repede. Cum te pregăteşti pentru acest moment? Ai vreo strategie anume?

Ca şi strategie, am apelat la toate cunoştiinţele şi toţi prietenii pe care îi am din industria ospitalităţii Româneşti şi am cerut ajutor. Este incredibil câti oameni au sărit să mă ajute, fapt ce întăreşte încă o dată convingerile mele privind această industrie minunată în care ne aflăm.

Am abordat două directii: una către barmanii români şi cei din afară cărora le-am trimis detaliile reţetei şi i-am rugat să o reproducă pentru a avea un feedback cât mai obiectiv legat de băutura mea. A doua direcţie este îndreptată către inima barmanilor şi a colaboratorilor mei. “The Good Heart” este un sentiment reciproc, am cerut ajutor cu inima deschisă şi l-am primit în acelaşi mod.

În rest, lucrez la portofoliul ce va fi cuprins în cele 7 minute pe care le voi avea alocate pentru a prezenta planul meu promoţional în faţa juriului. Legat de prezentarea mea, nu vreau să schimb nimic, sunt încrezător în rutina mea şi cred că voi oferi o experienţă memorabilă membrilor juriului.

  1. Sergiu, suntem la final. Ce reprezintă pentru tine “The Good Heart”?

Partea frumoasă la acest concept este că în orice limbă l-ai traduce, “The Good Heart” are aceeaşi însemnătate: bunătate sufleteasc㸠sinceritate, onestitate, gânduri pozitive şi sănătoase, intenţii pozitive şi tot ce este mai bun pe lumea aceasta. Am plecat de la acest concept şi am transpus acest lucru în paharul meu.

 Sergiu, îţi mulţumim şi îţi ţinem pumnii atât ţie, cât şi colegilor tăi Andreea şi Marian!

 

No Comments Yet.

Leave a comment